Bloggnorge.com // Min opplevelse i India!

Min opplevelse i India!

Bare enda et Bloggnorge – Gratis blogg-nettsted

Bandipur National Park, Ooty og Mysore Palace.

Kategori: Ukategorisert | 0 kommentarer » - Skrevet Sunday 18. October , 2015 kl. 17:58

For en travel og minnerik helg det har vært! Kjekkeste dagene til nå i India :)
På fredag reiste vi til Bandipur, med noen spy-stopp for Dinora. Sjåføren vår var ikke den beste, så fem timer med denne kjøringen tok på… Ikke kunne han engelsk eller veien heller. Men vi kom nå frem til slutt! Da var det buffèt før vi tok ut på safari i Jeep.
Vi har hatt en koselig hytte i jungelen i helgen med godt planlagt program og koselige med-turister.
Lørdag ble vi vekket 05:30 for å kjøre 2,5 time til Ooty Bothanical Garden (+ Ooty Rose Garden og Ooty Lake). Mye fint å se, også kjørte vi båt langs elva før vi kjørte hjemover. Hjemturen var nok den mest uhyggelige opplevelsen så langt, da sjåføren kjørte seg vill midt inni en landsby der alle så inn i bilen og pga humpete veier gikk det sent og bilen ble skrapt opp flere ganger. Siden han ikke kunne engelsk og vi ikke kunne veien selv, var det ganske ubehagelig å kjøre rundt inni her, men vi kom oss tilbake og hadde en veldig fin formiddag. Så var det rett i lunsj-buffèten før ny runde med safari.

DET VAR HEFTIG! Jeg satt foran ved siden av sjåføren og klarte akkurat å se to elefanter som gikk inn i buskene. Vi kjørte med bussen opp og så flere inni jungelen, men ganske langt unna. Sjåføren slo av motoren, for å ikke skremme de vekk. Så kom en elefant i full fart mot oss og jeg sa “it´s coming, it´s coming” før sjåføren reagerte og fikk start på bussen. Elefanten rakk nesten å slå til bussen og kom etter oss i stor fart! Glemmer ikke denne opplevelsen! Synd jeg ikke fikk det på film..
Det var kun en vei tilbake – samme veien, men da skjedde det dessverre ingenting og vi kjørte fort gjennom.

Ellers har vi sett bjørner, rådyr, okser, rev, apekatter, masse fugler og andre dyr. Håpet å se tiger, men det fant vi ikke. To andre biler hadde sett leopard, men de gjemte seg fort.

På kvelden var det felles film, middag og bål før sengetid. I dag, søndag, var det opp 05:30 igjen for safari før frokost. Så elefanter og sånn igjen, men det var jo ikke like spennende nå.
Etter frokost sjekket vi ut og kjørte innom Mysore Palace på vei hjem. Knall flott palass, der halve palasset er for turister, mens andre halvdelen er bebodd kongelig fortsatt. Hadde guide som viste oss rundt, men det var ikke lov å ta bilder.
Så gikk vi rett til elefant- og kamel-ridning! Det var bare en liten runde, men nå har jeg ridd kamel også :)
Elefantridningen var ikke helt det samme som i Thailand, så det holdt med ett par bilder på kamel for min del. Satser på vi kommer over andre plasser med ridning mer ute i terrenget.

LITT AV EN HELG! Faktisk deilig å være tilbake i Bangalore til den mindre harde sengen min her… Nå er det noen dager på jobb i slummen før vi reiser i felles-ferien til universitetet igjen.

DSC00514 DSC00667 DSC00496 DSC00532 DSC00542 DSC00568 DSC00575 DSC00582 DSC00698 DSC00686 DSC00590 DSC00601 DSC00621 DSC00659 DSC00649