Bloggnorge.com // Min opplevelse i India!

Min opplevelse i India!

Bare enda et Bloggnorge – Gratis blogg-nettsted

Kerala – “God´s own country”

Kategori: Ukategorisert | 0 kommentarer » - Skrevet Tuesday 17. November , 2015 kl. 18:11

Vel “hjemme” etter en fantastisk deilig ferie!!
Jeg startet så klart denne turen også med feber, men heldigvis gikk det fort over og jeg ble ikke like syk som sist gang.. Det var ikke noe gøy sist, da jeg svimlet bare jeg reiste meg og var kvalm osv. Ikke hjalp det når manageren for leilighetene anbefalte sykehus for meg heller.. huff, da savnet jeg trygge omgivelser! Heldigvis var ikke sykehus nødvendig!

Men tilbake til ferien! Første dagen landet vi i Cochin og kjørte til Munnar! Knall flott plass, grønt over alt og masse natur og fjell rundt oss hvor enn vi kjørte. De dyrket også te over alt og det var ganske kult å se hvordan de arbeidet for hånd med høstingen. Vi hadde et nydelig hotell langt oppå fjellet, der jeg har hatt min beste dusj siden jeg var hjemme!! Endelig følte jeg meg ren og hele kroppen var rød etter jeg nøt skikkelig varmt vann! Savner det allerede! Vi hadde fint rom, kjekk underholdning på kvelden og god mat. Var også i en “park” der vi red kamel, ble kastet opp i lufta i strikk, balanserte på tau over vannet, var i skrekkhus osv. Også var vi å så tradisjonell Kerala dans på kvelden. Veldig gøy!!
Så var vi i Thekkady, men det har jeg ikke noe å si om. Sightseeingen bestod av en innsjø vi måtte betale en del for å se (ikke var det fint heller) og en ekkel “hytte” og blablabla…
Så var vi i Allepey for å overnatte på “houseboat”. Der skapte vi fine minner sammen! Knall koselig båt, kjekk sjåfør og egen kokk. Han ene kjørte ut for å kjøpe vin til oss på kvelden, mens han andre hadde maten klar nok en gang. Deilig! Lot være å prøve dusjen der da, siden vi fikk et litt uklart svar på vannet og i doen kom det gult vann, så jeg regner med det var vann rett fra sjøen..
Siste dagen var vi Cochin, Cherai. Enda et flott hotell med svømmebasseng og over veien var stranden! ENDELIG fikk jeg noen timer på solsengen! Har lengtet etter det.. Vi traff også to danske kvinner på frokosten som var på ferie i India!

Har kun hatt èn dag med sol, resten har det regnet. Men det var kaldere å være tilbake i Bangalore :( Sitter nå i bukse og tykk genser og savner en skikkelig dyne istedenfor et tynt teppe… I morgen er det ÈN MÅNED til jeg skal hjem! Også starter vi på enda en ny praksisplass i morgen, så tiden skal nok gå fort allikevel!

Prøver å legge ut masse bilder på facebook, tar veldig lang tid å få lagt ut på bloggen med dette internettet!

DSC01360 DSC01363 DSC01406 DSC01392 DSC01398 DSC01504 DSC01501 DSC01496 DSC01483 DSC01468 DSC01456 DSC01523 DSC01514